OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW na dotację celową Gminy Barwice w 2025 r. na usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest.
[0]
Burmistrz Barwic informuje o rozpoczęciu naboru wniosków na udzielenie dotacji celowej w 2025 roku ze środków budżetu Gminy Barwice na realizację inwestycji polegających na usunięciu i unieszkodliwieniu wyrobów/odpadów zawierających azbest z terenu gminy Barwice.
Termin składania wniosków
do 5 grudnia 2025 r.
Wnioski należy składać w: Urzędzie Miejskim w Barwicach, ul. Zwycięzców 22, 78-460 Barwice. Datą złożenia wniosku jest data doręczenia do urzędu. W przypadku doręczenia drogą pocztową o uznaniu utrzymania terminu, decyduje data nadania u operatora pocztowego. Wnioski złożone po terminie pozostawione zostaną bez rozpoznania.
Najważniejsze informacje:
• Dofinansowanie wynosi 100% kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 4 000 zł brutto na jedną nieruchomość.
• Środki będą przyznawane według kolejności wpływu wniosków, do wyczerpania puli.
• Dotacja obejmuje m.in.: odbiór, załadunek, transport, unieszkodliwienie azbestu oraz oczyszczenie terenu.
• Nie obejmuje: demontażu, wcześniej wykonanych usług, zakupu nowego pokrycia dachowego.
Do wniosku należy dołączyć dokumenty wskazane w § 5 Regulaminu, m.in.:
1) wniosek o udzielenie dotacji (załącznik nr 1 do regulaminu);
2) kopie dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości, przy czym w przypadku nieruchomości, do której prawo posiada kilka osób - do wniosku należy dołączyć zgodę wszystkich osób uprawnionych wraz z upoważnieniem dla wnioskodawcy do występowania w imieniu wszystkich uprawnionych osób oraz do podpisania umowy o dotację z Gminą (załącznik nr 2 do regulaminu);
3) zgodę właściciela lub użytkownika wieczystego na złożenie wniosku w przypadku posiadania innego niż własność lub użytkowanie wieczyste tytułu prawnego do nieruchomości; 4) uchwała współwłaścicieli w sprawie wyrażenia zgody na realizację przedsięwzięcia w przypadku wniosku składanego przez podmioty tworzące wspólnotę mieszkaniową w rozumieniu ustawy z dnia 24 czerwca 1994 roku o własności lokali;
5) oświadczenie o wyrażeniu zgody na udostępnienie nieruchomości w celu realizacji przedsięwzięcia;
6) podmioty ubiegające się o pomoc de minimis lub de minimis w rolnictwie:
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis lub de minimis w rolnictwie, jakie otrzymały w ciągu minionych 3 lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis lub de minimis w rolnictwie, jakie otrzymały w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
- inne niezbędne informacje, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.) lub informacje określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 121, poz. 810);
7) podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rybołówstwie i akwakulturze:
- dokumenty określone w art. 37 ust.2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
- inne niezbędne informacje, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 121, poz. 810).
Dokumenty do pobrania poniżej.