Dobiega końca realizacja projektu „Szkoła nauki, przygody, współpracy” w Szkole Podstawowej im. prof. W. Szafera w Barwicach
Projekt „Szkoła nauki, przygody, współpracy”, realizowany jest w ramach kontraktu samorządowego a współfinansowany ze środków UE. Jego główny cel to doskonalenie kluczowych kompetencji uczniów w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnej, języków obcych, nauk matematyczno-przyrodniczych, kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej oraz rozwój systemu indywidualnej pracy z uczniami. Ideą projektu były działania prowadzące do wzmocnienia zdolności uczniów do przyszłego zatrudnienia. Wartość całkowita zadania to 959 994,09 zł, w tym kwota dofinansowania 829 089,09zł.
Projekt „Szkoła nauki, przygody, współpracy” realizowany jest przez uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej im. prof. W. Szafera w Barwicach. Pierwotnie miał być realizowany przez trzy szkoły – Zespół Szkół w Barwicach, Szkołę Podstawową w Barwicach i Szkołę Podstawową w Piaskach. SP w Piaskach została zlikwidowana a ZS wygaszony.
Pomimo wielu przeszkód zespół nadzorujący projekt dołożył wszelkich starań, aby z sukcesem zakończyć jego realizację i osiągnąć wymagane wskaźniki rezultatu. Koordynatorem projektu jest dyrektor SP w Barwicach - Małgorzata Krawczyk-Figlarz a koordynatorem szkolnym Elżbieta Woldt, za obsługę księgowo-finansową odpowiada Marzena Serkies, a za zamówienia publiczne - Monika Tomska. Obsługę finansową wspiera CUW w Barwicach.
W ramach projektu doposażono w pomoce dydaktyczne pracownie matematyczne i przyrodnicze (biologia, chemia, fizyka, geografia i przyroda) oraz zakupiono sprzęt TIK i roboty do programowania. Zrealizowano zaplanowane kursy i szkolenia dla nauczycieli (m.in. kwalifikacyjny kurs zawodowy – „Mediator, edukator mediacji”, certyfikowany kurs psychoedukacji i coachingu w edukacji z wykorzystaniem narzędzi TIK), w których 45 nauczycieli nabyło kompetencje. Od listopada 2017 do grudnia 2020 odbywały się zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz rozwijające uzdolnienia uczniów z języków obcych i przedmiotów matematyczno-przyrodniczych (95 godzin tygodniowo). Dodatkowo uczniowie byli objęci wsparciem w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego. W ramach projektu odbyły się również bogate w różnorodne pokazy i doświadczenia dwa pikniki naukowe oraz wyjazd edukacyjny do Krakowa (m.in. do Instytutu Botaniki PAN). W organizacji pikników wspierali nas: Rada Rodziców, firma Kronospan, Politechnika Koszalińska i Politechnika Lubelska z Atomowymi Naukowcami. W ramach realizacji projektu ponad 500 uczniów zostało objętych wsparciem i nabyło kompetencje.
[1]