W dniu 30 grudnia 2024 r. ( poniedziałek ) o godz. 08:00 odbędzie się XII sesja Rady Miejskiej w Barwicach w sali posiedzeń, przy ul. Zwycięzców 22.
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Pytanie o ewentualny wniosek w sprawie zmiany porządku obrad.
4. Przedstawienie porządku obrad.
5. Przyjęcie protokołu Nr X/2024 z dnia 29 października 2024 roku, Nr XI/2024 z dnia 25 listopada 2024 roku. 6. Budżet Gminy Barwice na 2025 rok:
a) prezentacja projektu uchwały budżetowej;
b) odczytanie uchwały Nr 50.3.9.2024 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 09 grudnia 2024 r. w sprawie wydania opinii
o projekcie uchwały budżetowej Gminy Barwice na 2025 rok;
c) odczytanie ostatecznej opinii Komisji Budżetu i Finansów;
d) przedstawienie ewentualnych autopoprawek Burmistrza do projektu uchwały budżetowej;
e) dyskusja nad projektem uchwały budżetowej oraz zgłaszanie wniosków;
f) głosowanie wniesionych propozycji autopoprawek Burmistrza;
g) głosowanie wniosków stałych Komisji Rady nieuwzględnionych przez Burmistrza
w autopoprawkach oraz pozostałych zgłoszonych wniosków;
h) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej Gminy Barwice na rok 2025;
7. Zmiana wieloletniej prognozy finansowej Gminy Barwice na lata 2025-2032:
a) prezentacja projektu uchwały w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Barwice na lata 2025 – 2032;
b) odczytanie uchwały Nr 50.3.10.2024 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 09 grudnia 2024 r. w sprawie wydania opinii o projekcie uchwały w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Barwice na lata 2025 -2032;
c) opinie Komisji, w tym Komisji Budżetu i Finansów;
d) przedstawienie ewentualnych autopoprawek Burmistrza do projektu uchwały;
e) dyskusja nad projektem uchwały oraz zgłaszanie wniosków;
f) głosowanie wniesionych propozycji autopoprawek Burmistrza;
g) głosowanie zgłoszonych wniosków;
h) głosowanie nad projektem uchwały w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Barwice na lata 2025-2032;
8. Rozpatrzenie projektów uchwał i podjęcie uchwał:
a) w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Miejskiej w Barwicach na 2025 rok;
b) w sprawie rozpatrzenia petycji;
c) w sprawie przekazania skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie wraz z odpowiedzią na skargę;
d) w sprawie rozpatrzenia wniosku;
e) w sprawie przyjęcia od Powiatu Szczecineckiego zadań publicznych o charakterze ponadgminnym;
f) w sprawie wyboru przedstawiciela Gminy Barwice w Zgromadzeniu „Powiatowo – Gminnego Związku Samorządów” z siedzibą w Szczecinku;
g) w sprawie współdziałania Gminy Barwice z Miastem Białogard w zakresie wykonywania zadania publicznego obejmującego zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom w schronisku dla zwierząt;
h) w sprawie zmiany Uchwały Nr XI/58/2024 Rady Miejskiej w Barwicach z dnia 25 listopada 2024 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Barwice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok;
i) w sprawie zmiany Uchwały Nr XI/59/2024 Rady Miejskiej w Barwicach z dnia 25 listopada 2024 r. w sprawie określenia zasad i trybu przyznawania stypendium Burmistrza Barwic dla uzdolnionych uczniów pobierających naukę w szkołach podstawowych na terenie Gminy Barwice;
j) w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w ramach przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej;
k) w sprawie nabycia w trybie komunalizacji nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa;
l) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Barwice;
m) w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty oraz stawki tej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
n) w sprawie zmian w budżecie Gminy Barwice na 2024 rok;
9. Sprawozdanie Burmistrza z działalności pomiędzy sesjami zwłaszcza z wykonywania uchwał Rady.
10. Informacja Burmistrza Barwic o wynikach przeprowadzonych konsultacji.
11. Wnioski, interpelacje i oświadczenia radnych.
12. Trybuna sołecka.
13. Trybuna obywatelska.
14. Odpowiedzi Burmistrza na wnioski.
15. Informacje Przewodniczącego.
16. Zamknięcie sesji.