na zdjęciu nowy Burmistrz Barwic Robert Zborowski, odchodzący burmistrz Mariusz Kieling, sekretarz Kamila Gwiazda, Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Barwicach Renata Trembowelska

W dniu 7️⃣ maja 2️⃣0️⃣2️⃣4️⃣ roku, odbyła się I sesja IX kadencji Rady Miejskiej w Barwicach. Podczas tej h…

Na zdjęciu budynek Urzędu Miejskiego w Barwicach

Na podstawie postanowienia nr 991/2024 Komisarza Wyborczego w Koszalinie z dnia 23 kwietnia 2024 r. pierwsz…

Radni Rady Miejskiej

W poniedziałek, 29 maja odbyła się nadzwyczajna LXIX sesja Rady Miejskiej w Barwicach, która była symbolicz…

Budynek Urzędu Miejskiego w Barwicach

Uprzejmie informujemy, że w dniu 2 maja (czwartek) Urząd Miejski w Barwicach będzie NIECZYNNY.

Za ut…

Informacja nt. opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
na zdjęciu plakat z pojemnikiem na odpady z widoczną ręką wrzucającą  worek ze śmieciami do kubł

Szanowni Mieszkańcy Gminy Barwice.

W związku z art. 6i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2023 r., poz. 1469 ze zm.) opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstaje w przypadku nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy za każdy miesiąc w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec,
a w przypadku nieruchomości niezamieszkałych za każdy miesiąc w którym na danej nieruchomości powstały odpady komunalne.

W związku z powyższym obowiązek ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi przesądza sam fakt zamieszkiwania. Natomiast to, czy odpady są wytwarzane oraz w jakiej ilości, nie ma znaczenia. Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nie przewiduje możliwości zwolnienia z opłaty czy różnicowania jej stawki z uwagi na okres faktycznego przebywania na nieruchomości.
Tym samym czasowa nieobecność zobowiązanego, spowodowana np. wyjazdem do bliskich, praca za granicą, czy kierowcę tirów nie zwalnia od obowiązku ponoszenia opłaty za gospodarkę odpadami.

W  związku z powyższym, właściciele nieruchomości, w przypadku których zadeklarowana dotychczas ilość osób zamieszkujących nieruchomość nie jest zgodna ze stanem faktycznym, proszeni są o złożenie stosownej zmiany deklaracji nie czekając na wezwanie w terminie  do 10.02.2024 r. Korektę należy złożyć w siedzibie Urzędu Miejskiego w godzinach pracy urzędu, pokój nr 1 lub 23.

Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z art. 6m ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach "właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych".

Ponadto zgodnie z art. 6m ust. 2 wyżej wymienionej ustawy „w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana”.